Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou
vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
(dále jen „občanský zákoník“)
Eliška Mertová
IČ: 01755684
DIČ: CZ8462110052
se sídlem: Fr. Křížka 1314/21, Praha 7, 17000
kontaktní údaje: Fr. Křížka 1394/27, Praha 7, 17000
email: info@segrasegra.cz
telefon: +420 605 969 151
www.mamasegra.cz
(dále jen „prodávající“)
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti
prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji
podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské
činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím
webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné www.segrasegra.cz (dále je
„internetový obchod“). Ustanovení obchodních podmínek
jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Tyto
obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho
hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu
internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané
hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží,
jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou
poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou
jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje
sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek. Veškerá
prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu ohledně tohoto zboží. V internetovém obchodě jsou zveřejněny
informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace
o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené
v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží
doručováno v rámci území České a Slovenské republiky. Případné slevy
s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se
prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na
dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové
připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto
náklady se neliší od základní sazby. Kupující provádí objednávku
zboží těmito způsoby: vyplněním objednávkového formuláře bez
registrace. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet
kusů zboží, způsob platby a doručení. Před odesláním objednávky je
kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky
vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na
tlačítko: Objednat. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím
považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech
povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího
o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Neprodleně po
obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení
o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při
objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za
uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky
prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky
prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou
adresu kupujícího. V případě, že některý z požadavků uvedených
v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho
emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za
nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena
potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho
emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Všechny
objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit
objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí
objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky
na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto
obchodních podmínkách. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě
na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém
obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat
kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že
kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky
podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího
o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou
adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh
kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením
o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
IV. Platební podmínky a dodání zboží
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní
smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. úč: 4790793399/0800, vedený u České Spořitelny.
- bezhotovostně platební kartou
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího – prostřednictvím platební brány Go Pay,
- dobírkou v hotovosti při předání zboží,
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu
náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li
dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady
spojené s dodáním zboží.
V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí
zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů
od uzavření kupní smlouvy. V případě platby prostřednictvím platební
brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele
elektronických plateb.
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu
splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet
prodávajícího. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou
zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží
není zálohou. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen
vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou
tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak
nejpozději do 48 hodin Zboží je kupujícímu dodáno: na adresu určenou
kupujícím objednávce osobním odběrem v provozovně prodávajícího Volba
způsobu dodání se provádí během objednávání zboží. Náklady na
dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou
uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního
požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné
náklady spojené s tímto způsobem dopravy. Je-li prodávající podle kupní
smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je
kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je
z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen
uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady
spojené s jiným způsobem doručení. Při převzetí zboží od přepravce
je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě
jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do
zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Prodávající
vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je
přiložen k dodávanému zboží. Kupující nabývá vlastnické právo ke
zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na
dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou
zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem
převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží
převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
V. Odstoupení od smlouvy
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost
jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit. Lhůta pro
odstoupení od smlouvy činí 14 dnů ode dne převzetí zboží, ode dne
převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů
zboží nebo dodání několika částí ode dne převzetí první dodávky
zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy: poskytování
služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem
před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před
uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá
právo na odstoupení od smlouvy, o dodávce zboží, které bylo upraveno
podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, v dalších případech
uvedených v § 1837 občanského zákoníku. Pro dodržení lhůty pro
odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve
lhůtě pro odstoupení od smlouvy. Pro odstoupení od kupní smlouvy může
kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný
prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou
nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních
podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí
formuláře. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit
prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu.
Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to
i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu
obvyklou poštovní cestou. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu
prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které
od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu
přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím
kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté
peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá
nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal. Zboží musí vrátit
kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a
je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na
zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku
kupujícího na vrácení kupní ceny. Prodávající je oprávněn odstoupit od
kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když
výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží.
Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové
adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení
o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky, které od
něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě
způsobem určeným kupujícím.
Zboží zašlete na adresu provozovny: SegraSegra a Mama by
Segra, Františka Křížka 1394/27, Praha 7, 17000, tel.:
+420 777 131 809
VI. Práva z vadného plnění
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující
zboží převzal: má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal
nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné, se zboží hodí k účelu, který pro jeho
použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu
obvykle používá, zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému
vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného
vzorku nebo předlohy, je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. Projeví-li se
vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za
to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije
u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo
vyplývá-li to z povahy zboží. V případě výskytu vady může kupující
prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat: výměnu za nové zboží,
opravu zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny, odstoupit od smlouvy.
Kupující má právo odstoupit od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu,
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po
opravě, při větším počtu vad zboží. Prodávající je povinen přijmout
reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné,
případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen
kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil,
co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující
požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace,
včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně
písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Prodávající nebo jím
pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému
posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena
bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí
této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má
právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se
považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva
z vadného plnění) prodávajícímu. Prodávající písemně informuje
kupujícího o výsledku reklamace. Právo z vadného plnění kupujícímu
nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má
vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. V případě oprávněné
reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů
vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může
kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po
uplynutí záruční doby. Volbu způsobu reklamace má kupující. Práva a
povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí §
1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku
a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Další práva a
povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady
upravuje reklamační řád prodávajícího.
VII. DoručováníVII Smluvní strany si mohou veškerou
písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické
pošty. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu
uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje
kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém
účtu nebo v objednávce.
VIII. Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je
příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120
00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení
sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr
je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím
z kupní smlouvy. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.
524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů
on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Prodávající je
oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném
rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele.
IX. Závěrečná ustanovení
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem
České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky.
Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně
závazných právních předpisů. Prodávající není ve vztahu ke
kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §
1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. Všechna práva k webovým
stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně
rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a
dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat,
upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu
prodávajícího. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé
v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku
jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání
internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv
na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo
třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít
programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a
užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení
takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §
1765 odst. 2 občanského zákoníku. Kupní smlouva včetně obchodních
podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není
přístupná. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či
doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po
dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Přílohou
obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1. 2019